damoun

۰۸ آذر ۹۳ ، ۲۰:۳۶

شروع هفته نزولی برای بورس

در اولین روز هفته دوم آذر بورس اوراق بهادار همچنان با بی میلی سهامداران روبرو شد.

در اولین روز هفته دوم آذر بورس اوراق بهادار همچنان با بی میلی سهامداران روبرو شد.

پس از آنکه بورس در هفته گذشته با تمدید مذاکرات ایران با 1+5 شروع به ریزش کرد و تا پایان هفته به روند نزولی خود ادامه داد، دومین هفته آذر با ریزش شاخص بازار سرمایه ادامه پیدا کرد.  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اولین روز هفته، شاخص که صبح خود را در ارتفاع ۷۴هزار و 76 واحدی آغاز کرده بود در پایان ساعت معاملات و بسته شدن بازار با 830 واحد عقب نشینی در ارتفاع ۷۳ هزار و 245واحد متوقف شد.

این در حالی است که امروز بیشترین تاثیر منفی در عقب نشینی شاخص به عهده نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 147- واحد ، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 92- واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)با  72- واحد ، گسترشنفتوگازپارسیان (پارسان) با 69- واحد ، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچاد) با 60- واحد ، بانک ملت (وبملت) با 57- واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با 52- واحد بود.

گفتنی است امروز شاخص صنعت با 549 واحد افت و شاخص 50 شرکت فعالتر نیز با 41 واحدریزش روبرو بودند.

بر اساس این گزارش گروه های موثر در ریزش شاخص صنعت عبارت بودند از گروه ذغال سنگ ، محصولات کاغذی، مالی ، بانک ها و محصولات چوبی و در کنار این گروه های فروشنده تنها دو گروه محصولات فلزی و ماشین آلات توانستند با رشد خود مانع ریزش بیشتر شاخص صنعت شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی